Translate

06/09/14

Come (...) le cose che non esistono, 31 Biennale di San Paolo


Per la 31 Biennale di São Paulo è stato sviluppato un'ampio progetto curatoriale dal team internazionale di curatori - Charles Esche, Galit Eilat, Nuria Enguito Mayo, Pablo Lafuente e Oren Sagiv.

Il team curatoriale si è concentra sulla ricerca, la selezione, la produzione e la disposizione della Biennale al padiglione Ibirapuera Park

Il titolo della 31 ° Bienal de São Paulo, è "Come (...) le cose che non esistono", una evocazione poetica delle capacità dell'arte, di riflettere e agire sulla vita, sul potere e sulla fede. 

La frase, né una domanda né una proposizione, intrappola, attraverso l'arte, il lato mistico e spirituale della vita con gli ideali politici e sociali - tutto questo in un mondo in costante evoluzione. Si intende comunicare ottimismo circa le possibilità dell'arte di oggi - un ottimismo che fa eco a quella della Bienal ei progetti all'interno di esso. La gamma di possibilità di azione e di intervento è aperto - un'apertura che è la ragione per la prima delle due verbi nel titolo di cambiare continuamente, anticipando le azioni che potrebbero rendere presenti queste cose che non esistono. Abbiamo iniziato parlando di loro, in seguito a spostarsi su vivere con loro. Questa è stata seguita utilizzando, lottando contro e imparare da quelle stesse cose, in una lista che non ha fine. 
.

31st SAO PAULO BIENAL

How to Talk about Things that Don't Exist
Parque Ibirapuera, São Paulo

6 Settembre – 7 Dicembre 



Press release

The 31st Bienal de São Paulo is being developed by an international team of curators - Charles Esche, Galit Eilat, Nuria Enguito Mayo, Pablo Lafuente and Oren Sagiv. The curatorial team started working in August 2013 and is concentrating on the research, selection, production and arrangement of the Bienal at the pavilion in Ibirapuera Park.


The title of the 31st Bienal de São Paulo, How to (…) things that don’t exist, is a poetic invocation of art’s capacities, of its ability to reflect and act upon on life, power and belief. The sentence, neither a question nor a proposition, entangles, through art, the mystical and spiritual side of life with political and social ideals – all this in a constantly changing world. It intends to communicate optimism about the possibilities of art today – an optimism that echoes that of the Bienal and the projects within it. The range of possibilities for action and intervention is open – an openness that is the reason for the first of the two verbs in the title to constantly change, anticipating the actions that might make present these things that don’t exist. We started by talking about them, later to move onto living with them. This was followed by using, struggling against and learning from those same things, in a list that has no end.


The existence of things that don’t exist can be grasped if we recognise that human understanding and action are partial, limited by expectations and beliefs. Some things, then, fall outside the commonly accepted frames of thinking and doing at any given time. When people find themselves in discord with existing explanations of life and their experience of it, the things that don’t exist become most tangible in their absence. They are often experienced as confrontations with limitations or injustices that we feel we cannot surpass, because we do not posses the means to do so.

Performance QuiZera di Arthur Scovino al  Mosteiro de São Bento